torsdag 19 april 2012

Mokkaruudut

Eilen innostuin leipomaan jotain niin klassista kuin mokkaruutuja :) Mun all time favourite mitä tuli ennen leivottua toooodella usein. Saan tänään illalla vieraita ja ajattelin, että pitää mun jotain jälkkäriäkin keksiä ja koska teki niin mieli leipoa eilen niin väsäsin mokkaruutuja, tuplakuorrutuksella of course! :) Hitsit, söin taikinaa, kuorrutusta ja valmiita mokkaruutuja niin paljon et oli ihan huono olo kun menin nukkumaan, miten sitä ei vaan ikinä opi! :D

Musta on muuten tulossa vanha ja hajamielinen myös :D Mulla meni tänään aamulla puoli tuntia ekstra aikaa kun en vaan mitenkään löytänyt mun puhelinta (ja tarvitsen puhelinta duunissa eli oli pakko löytää). Puhelin oli äänettömällä eli ei olisi auttanut pyytää ketään soittaa siihen. Mä etsin ihan joka paikan läpi (ja mulla siis oli se herätyskellona aamulla eli noin puoli tuntia ennenkuin aloin etsimään sitä mulla oli se ). Loppujen lopuksi löysin puhelimen jääkaapista voipaketin vierestä hahah. Näköjään olin tunkenut sen sinne aamulla kun tein aamupalaa.

Mutta takaisin mokkaruutuihin. Tässä mun all time favourite mokkaruuturesepti :)

 Taikina:
2 kananmunaa
3 dl sokeria
1,5 dl maitoa
150 g sulanutta voita
4,5 dl jauhoja
1 rkl kaakaota
2 tl leivinjauhetta
2 tl vanilijasokeria

Kuorrutus (jonka teen aina tuplana ;) )
4 rkl kylmää kahvia
4 rkl sulanutta voita
2 tl vanilijasokeria
1 rkl kaakaota
200 g tomusokeria

Sitten vaan 225 C ja 10 min uunissa ja paistamisen jälkeen kuorrutus jäähtyneen kakun päälle, tadaaa! :)

2 kommentarer:

  1. herkullisen äköisiä mokkapaloja!!! :P ja tykkään tästä sun blogista :)

    SvaraRadera
  2. Kiva kuulla, kiitos paljon :) Ja mokkapalat olivat todella herkullisia! T mokkapalafani ;)

    SvaraRadera