tisdag 1 april 2014

dITREVI


Om ni har vägarna förbi Åbo/bor i Åbo men inte ännu besökt detta ställe rekommenderar jag verkligen ett besök på diTrevi. En mysig, liten restaurang på Auragatan med snygg inredning och supergod mat. Fiilisen är avslappnad och skön och priserna rimliga, så det funkar t.ex. bra att börja kvällen på diTrevi och sedan fortsätta ut i nattlivet. Jag började med carpaccio (funderade också på mini hamburgare. Det är definitivt mitt nästa alternativ om jag äter där igen) och fortsatte med lax med rödbets-balsamico risotto. Helt sjukt gott!

If you are in Turku I really recommend you to check this place called diTrevi out. A cozy, small restaurant with cool interior details. There's a nice and relaxed atmosphere and the prices are reasonable so it's a perfect place to e.g. start your Saturday night at with a group of friends. I had carpaccio as a starter (decided between carpaccio and a mini burger) and salmon with beetroot-balsamico risotto. Crazy delicious!







(PS. det här är alltså inte mini hamburgaren som jag tänkt äta som förrätt, utan en huvudrätt )
(PS. this is not the mini burger meant as a starter, this is a main course burger)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar