tisdag 1 juli 2014

ACNE RAYA


En lång, grå kofta. Kan det finnas något mer användbart plagg? Då det gäller plagg som jag vet att jag kommer att använda mycket satsar jag gärna på kvalité. På midsommarafton lånade jag min väns gråa, långa kofta från Tiger of Sweden, och blev kär. Tyvärr fanns den bara i grönt mera, så satsade istället på en liknande variant från Acne (Raya Mohair Grey Melange) för att förbereda mig för kyliga höstdagar. Koftan kommer jag också att använda redan på sommaren, för tyvärr är finska sommarkvällarna inte så varma, att man skulle klara sig utan långärmad tröja. På sommaren bär jag koftan över klänningar, shorts och vita byxor. På hösten, ja, då kommer jag att bära koftan typ med allt.

A grey knit. It has to be the most versatile piece of clothing! When it comes to clothes that I know that I'm going to use a lot I like to buy quality. On midsummer I borrowed my friend's knit from Tiger of Sweden and loved it! Unfortunately it is only available in green now, so I decided to go for a similar knit from Acne (Raya Mohair Grey Melange). In summer I'm going to wear it with dresses, shorts and white jeans. In autumn I'm going to wear it with about everything.

3 kommentarer:

  1. Hej, det är just samma färg som jag har, bra val! :) Tänkte checka med dig att hoppas du beställde en jätte lite storlek, de är nämligen super stora! Själv har jag en XXS och ändå är den stor… Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, bra att veta, tack för tipset! Jag beställde också xxs, hoppas den int är för stor ändå!

      Radera
  2. Sitter och dreglar över den här på nätet och så googla och såg att du sku ha en, haha :) det jag funderade på är om den är stickig i materialet? Och tydligen är den stor i storleken också?

    SvaraRadera