onsdag 2 juli 2014

HAY HEE


Vi behöver ganska mycket nya möbler till vårt nya hem eftersom lägenheten är större än våra tidigare lägenheter (= soffa, matbord etc är för små). Men det är ju egentligen bara roligt att få börja på ny kula och inreda lägenheten helt från början. Alla mina gamla möbler sålde jag till typen som flyttar in i min förra lägenhet, så det gick jättesmidigt. Den här gången vill jag satsa på hållbara möbler vi kan ha i lägenheten länge.

Vårt matbord har jag beställt från Peroba och det får vi imorgon (jeij!). Stolar till matbordet beställde jag från Finnish Design Shop (stolarna kommer från danska märket Hay och stolen heter Hee) och vi borde få dem på fredag. Kanske det blir en liten sneak-peek på lägenheten då. ;)

We are going to buy quite a lot of new furniture to our new apartment, as the old ones are too small and don't fit. My old furniture I sold to the guy that moved into my old apartment, so it worked out just great. It's really fun to now concentrate on the interior design part. I want to buy quality furniture that will last for a really long time.

I orderer a dining table from Peroba, which we will get tomorrow. I also ordered chairs to the dining table from Finnish Design Shop (the chairs are from Hay and the chair is called Hee), which we should get on Friday. Maybe you'll get a sneak-peek on our home then ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar