torsdag 7 augusti 2014

CYKELUTFÄRDEN SOM INTE GICK SOM PÅ STRÖMSÖ


Idag hade jag bestämt med min vän Minna, att vi skull fara på cykelutfärd efter jobbet. Allt gick inte helt som tänkt, för just då vi ringts och bestämt att vi båda skulle starta hördes världen smäll och det började åska och ösregna. Det har ju bara varit si så där 30 dagar soligt, men just då vi skulle iväg kom regnet. Nå, vi väntade en stund och bestämde oss för att göra ett nytt försök efter ca 30 minuter. Då jag kommer ut ser jag inte min cykel någonstans men efter en stund ser jag ett lås som ligger på marken. You gotta be kidding me. Min cykel blev alltså stulen under den 30 minuter långa åsk-skuren. Vi tänkte ge upp tanken på en cykelufärd där och då, men tänkte sedan att jag behöver ändå en cykel, för rör mig typ överallt med cykel nuförtiden. Så gick och köpte en ny cykel, köpte med mig en flaska skumpa och sen for vi på cykelufärd i alla fall. Och tur det, för vi hade en super härlig kväll i den varma augustikvällen.

Today I had planned a biking trip with my friend Minna after work. The night didn't go exactly as planned though… Just as we had decided to start biking we heard "boom" and the thunder was straight above us, accompanied by rain. Okey, we thought, a short break and then we'll start our trip. Well, 30 minutes later I go out on the street and can't see my bike anywhere, but I can see my lock on the street, cut in two pieces. You gotta be kidding me. My bike was stolen during 30 minutes of thunder. I was giving up the thought of a biking trip then and there, but came to the conclusion, that I still need a bike, as I go everywhere by bike nowadays. So I got myself a new bike, a bottle of sparkling wine and decided that the night was gonna be good anyway. And luckily I did that, as we had a lovely, warm August evening.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar