tisdag 12 augusti 2014

MIDDAG


Så här såg vår middag ut igår. Enkelt, fräscht och gott. Vill ni veta hur jag gjorde? Fortsätt läsa isåfall läsa..


Tvättade och skalade röbetorna och skar dem i skivor.


Blandade vinäger, honung, olivolja, lite salt och lite peppar tillsammans med rödbetorna i en skål och satte dem sedan i ugnen ca 40 minuter (mer ifall skivorna är tjöckre). 


Under tiden rödbetorna var i ugnen tvättade jag paprikorna, skar dem itu och tog ut kärnhuset.


Fyllde paprikorna med en blandning av 100 g getost, 100 g philadelphia, timjam, en äggula och peppar. Paprikorna fick sedan vara i ugnen ca 15 minuter.


Under tiden stekte jag pinjefrön i panna, som jag sedan hällde på rödbetorna tillsammans med smulad feta efter att jag tagit ut rödbetorna ur ugnen. Stekte också bacon som jag strödde på paprikorna tillsammans med färsk timjam.


Stekte kyckling fileér som vi åt med de fyllda paprikorna och rödbetorna, men här kan man ju välja vad man själv tycker om; kött, fisk eller en vegetarisk version.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar