söndag 28 september 2014

J. LINDEBERG


Igår var jag och M och kollade in J. Lindebergs nya shop-in-shop öppning på Stockmann. J. Lindeberg har ju funnits där tidigare också, men nu fick de större och mer synliga avdelningar för både män och kvinnor med mer coola kläder. Av dom skandinaviska märkena har ju J. Lindeberg inte varit det allra synligaste i Finland, vilket är synd, för jag har också själv missat hur mycket snyggt de har. Jag hoppas att de nu får ett starkare fotfäste i Finland och att de i något skede skulle öppna en helt egen butik också. Visste ni till exempel, att J. Lindeberg gör både lite mer dressade kläder, sportkläder och rockigare kläder?

Speciellt mycket fastnade jag för en läderjacka, en lurvig jacka i päls och en jumpsuit. Måste ta och kolla in jumpsuiten lite närmare tror jag.. Fick också med mig hem ett par jättesnygga grejer som ni ska få se lite senare.

Yesterday me and M went to the J. Lindeberg shop-in-shop store opening at Stockmann. J. Lindeberg has been at Stockmann for years, but now they got bigger departments for both men and women with cooler clothes (in my opinion). J. Lindeberg hasn't been the most visible brand in Finland of the Scandinavian brands, which is a pity, because they have really nice clothes. I hope that they now get bigger here in Finland as well and that they some day soon would open an own store here.

When looking at the clothes I especially fell for a leather jacket, a jumpsuit and a furry jacket. I think I'll actually have to take a closer look at the jumpsuit.. I also got some cool stuff with me home which I'll show you later.







2 kommentarer:

  1. I really like J. Lindeberg as well :) -Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, they have some really cool stuff :)

      Radera