torsdag 18 september 2014

MIKÄ VIINI


Idag har jag spenderat kvällen på vin tasting på "mikä viini" eventet med vänner. En superbra idé för att marknadsföra och sprida kunskap om olika viner tycker jag. Du köper drink biljetter för 1 euro styck och får sen smaka på olika viner för 1-2 biljetter per tasting glas. Hittar alltid några nya favoriter att köpa hem från Alko. Den här gången var speciellt ett rosé vin plus Cristal champagne i min smak, men Cristal lär jag i fortsättningen också nöja mig med små tasting doser av eftersom det kostar skjortan.

Tonight I've spend my night at a wine tasting event, "mikä viini", that is. A great idea on how to promote different wines and champagnes. You buy a drink coupon for 1 euro and a tasting glass I usually between 1-2 coupons. I always find some new favorites when visiting this event. This time especially a rosé wine was in my taste as well as Cristal champagne. Cristal I guess I'll be enjoying in small doses in the future as well though due to its humangous price.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar