onsdag 3 september 2014

OM JOBB KLÄDER


Jag är ingen typisk "byx dräkt tjej". Trivs inte så bra i typisk jobb klädsel som raka byxor kombinerat med en tillhörande övredel. Däremot måste jag klä mig stiligt och snyggt, men ger gärna jobb kläderna min egen twist. Som t.ex. ovan, college tröjan tänker man kanske att inte hör på jobbet, men kombinerar man den med stiliga byxor, skjorta och klackar så ser den genast mera städig ut. Så här såg jag ut igår på jobbet.

Outfit: pants MbyM, heels Tiger of Sweden, sweat shirt Rebecka Stella for Nelly, shirt Gina Tricot, bag Tiger of Sweden, watch Storm London

I'm not a typical business dresser int the sense that I don't like wearing the "straight pants combined with a similar blazer" look. I do like to (and also have to) wear classy and stylish looks to work, but I like to give them my own touch. Like here in these pics, this was my outfit at work yesterday. A sweat shirt is not a typical thing I wear at work, but as I combined it with straight pants, heels and a shirt all of a sudden it was totally okay to wear a sweat shirt a t work.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar