torsdag 9 oktober 2014

FUKU


Som jag konstaterade förra veckan fick jag upp sushi suget igen. Så pass mycket faktiskt, att jag bara måste få sushi igår. Fick M övertalat att komma med ut i höstrusket till Fuku, ett av mina favorit sushiställen. Har skrivit om Fuku tidigare, men där går det alltså till så att man betalar ett fast pris (21,50 € tror jag att det är nuförtiden) och sen får man äta så mycket sushi man vill. Till priset hör också varmrätter och efterrättsbord. Enda problemet är att jag typ alltid får ont i magen efteråt eftersom jag inte kan sluta äta i tid.

As I told you last week I got my sushi cravings up again and just had to get sushi last night. Convinced M that it was a good idea to go out in the autumn storm to Fuku, one of my favorite sushi places, just to have some sushi.  I've wrote about the place earlier, but the idea is that you pay a fixed price (I think it is 21,50 € nowadays) and then you can eat as much sushi as you like. There are also warm courses and a desert table included in the price. The only problem is a usually (always) over eat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar