fredag 7 november 2014

VINTERN ÄR HÄR


Jääääklar, hade glömt bort hur mycket jag hatar att frysa! Idag är det minus fyra grader här och jag håller på och fryser ihjäl! Jag hade ju förstås ännu en vinterjacka på det här, så gick inte runt med skinnjacka, heh.

Har på mig en topp från Mango (den spräckliga) jag köpte i Amsterdam för ca ett år sedan. Fnissar alltid lite då jag har på mig den för tyckte själv att den var lite kvinnligt rockig men så säger M första gången jag har den på mig "ser ut lite som något som Riitta Väisänen skulle kunna ha på sig" :D Och nu är Riitta Väisänen det enda jag kan tänka på då jag ser toppen hahaha! Måste klä den lite extra rockigt idag för att komma bort från sinnesbilden.

Daaaamn, I've totally forgotten how much I hate freezing! Today it's minus 4 degrees here and I'm so cold!! And yes, of course I had a winter coat on the leather jacket.

I'm wearing a top from Mango (the patterned one) that I bought in Amsterdam about a year ago. I'm always laughing a bit when wearing it 'cause the first time I wore it I thought it was a bit feminine and rock but M said it looks like something Riitta Väisänen would wear (a Finnish older celebrity lady) and now all I can think of when wearing it is her! I had to wear really bad ass clothes with the top today to erase the image from my head. :D


Outfit: jeans All Saints, knit/hoodie All Saints, top Mango, boots Acne, bag Saint Laurent, leather jacket Zara




2 kommentarer:

  1. Hahaa, Riitta Väisänen!! :D
    Riktigt fin outfit, älskar det hela! Ha en underbar helg!
    xx J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack massor! Hoppas du också hade en underbar helg och får en skön söndag kväll :) Kram Jennie

      Radera