fredag 2 januari 2015

ÅRSRESUMÉ 2014

Bloggande har varit på paus några dagar för nyårsfirandets skull. Nu är jag tillbaka med nya tag och tänkte börja med en årsresumé på förra året.

År 2014 kommer jag ihåg som ett bra år. Mycket roliga saker, resor, nytt jobb, nytt hem.. Det skulle egentligen säkert bli rätt tråkigt för er om jag skulle börja gå igenom allt jag upplevde och lärde mig under år 2014, så istället tänkte jag visa er lite bilder på mitt år. Här kommer första halvåret av mitt 2014.

Have taken a few days of from blogging in favor for new years celebrations. Now I'm back and thought I'd start with a resume on 2014.

Year 2014 was a good year. Fun things happened, traveling, a new job, a new home.. I guess it would be boring for you if I wrote about everything that happened so instead I'm showing some pics from last year. Here comes the first six months.

JANUARI

Året började i Japan. Snowboard-åkning, sushi, berg, Tokyo, shopping.. Inte ett helt dumt sätt att börja ett nytt år..

The year started in Japan. Snowboarding, sushi, mountains, Tokyo, shopping.. Not such a bad way to start a new year.



 
Tokyo



Hann också en sväng till Stockholm med M för lite god mat, och ja, shopping då.

Had time for a quickie to Stockholm with M as well for some good food, and well, shopping.


FEBRUARI

I februari blev jag vald till MyCosmos månades stjärnbloggare. Fotades av en proffsfotograf för min banner, loved it! Den månaden bestod också av mycket träning och hälsosam mat eftersom vi hade en åtta veckor lång träningsutmaning på MyCosmo.

In February I was nominated as a star blogger for MyCosmo. Got to work with a professional photographer in a studio and loved it! This month I also worked out a lot and ate healthy as we had a  8 week work-out challenge in MyCosmo.




MARS

I mars fortsatte tränandet..
In March the training continued..


.. och jag fick bland annat chansen att träna med superduktiga Steffi..
... and I had the opportunity to work out with super talented Steffi..


... hälsade på min bästis Kajsa i Åbo...
...visited one of my best friends Kajsa in Turku...



...och sen kom våren så småning om.
... and spring started to show some signs of its arrival.


APRIL

I april blev det bland annat än tjejresa till Tahko...
In April we went to Tahko with the girls to celebrate Easter..



...våren kom igång ordentligt...
...the spring started for real..


... vilket jag njöt av både på terasser...
... which In enjoyed both on terraces as well as...


...i naturen...
...in nature...


... besökte också olika bloggevents, bland annat Indiedays inspirationsdag.
... I also attended some blog events, among others Indiedays Inspiration day.


MAJ

I maj var det igen dags för en photoshoot med Cosmopolitan, den här gången för en modeartikel i tidningen.
In May it was time for a photoshoot with Cosmopolitan again, this time for a fashion article in the magazine.



I maj köpte jag också en cykel och vi cyklade runt mest hela tiden.
In May I also bought a bike and we were biking around all the time.


Slutet av maj var också supervarmt och vi fick t.om. uppleva bikini väder.
The end of May was really hot, bikini weather, jeij!


JUNI

Största grejen i juni var helt klart att jag och M köpte lägenhet.
The biggest thing in June was by far me and M buying an apartment.



Midsommaren spenderades i Hangö med vänner, perfekt!
Spend midsummer in Hanko with friends, perfect!



Hann också med mycket fotboll, bland annat HJK Legend mot Milan Legends (eller vad de nu hette : P)
Had also time for football, quite lots of it. This was from a game between HJK legends and AC Milan Legends  (at least I think that's what they were called : P )


 Nästa halvårs resumé kommer snart...
The next six months resume coming up soon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar