tisdag 6 januari 2015

ON SALE


Hittade två reafynd under vår Åbo weekend; ett lyckat och ett mindre lyckat :D Den här sjalen hittade jag på Zara och räknar den som det lyckade fyndet. En varm, mysig, färggrann sjal piggar upp vilken bas outfit som helst. Det mindre lyckade rea fyndet var en tajt poloklänning. Jäkligt snygg och sitter bra, bara ett litet problem.. Polohalsen är så jäkla tajt, att jag tänkte inte få varken på klänningen för att inte tala om att få den bortdragen över huvudet när jag en gång fått den på mig. M fick stå och dra allt vad han orkade och mina öron tänkte ryka med på kuppen när jag försökte få bort den, så tajt var den! :D Med andra ord, ni lär inte få se klänningen i bloggen om jag inte hittar på ett sätt att göra polokragen större. Och nej, provade självklart inte klänningen innan jag köpte den. Lektion ett i hur man INTE ska rea shoppa.

Found two things on sale when we were in Turku; one good thing and one not-so-good-thing. The good thing you see in this picture; a big, chunky, colorful scarf. Makes any basic outfit a bit more interesting. The not-so-good-thing you won't see in this blog (unless I figure something out to make it work). It's a turtleneck dress but the turtleneck is so tight I can't get it over my head. And yes, I bought it without trying it on, cut off the tags and tried it on at home. I could barely get it on but when trying to get it off it was not so easy anymore. M was pushing from one direction and I from the other and my ears almost came off :D So, that's a lesson on how to not do sale shopping!


Outfit: dress Filippa K, scarf Zara, boots Acne, bag Lanvin





2 kommentarer: