tisdag 27 januari 2015

VARDAGSMAT


Igår hade vi lillebrorsan hos oss på mat och filmkväll så lagade mat som kanske ser lite bättre ut än vanlig "måndagsmat", men är verkligen lätt och snabbt att laga.

Bataten gjorde jag så att jag skivade batatskivor som jag satte i en skål tillsammans med olivolja, salt, peppar och timjan. Sen hällde jag ut skivorna på en ugnsplåt och in i ugnen 25 min på 225 grader.

Under tiden fixade jag maletkött biffar dit jag satte 400 g maletkött, 2 ägg, 1/2 dl skorpmjöl, 1 stor lök, 2 klyftor vitlök, en burk gräddfil, färsk timjam, salt, peppar och chilipulver. Sen stekte jag bara biffarna i en stekpanna.

Till maten serverade jag gräddfilssås (bara röra ner valfria kryddor) och lite tomat med basilika vid sidan om. Hur lätt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar