torsdag 26 november 2015

ESTELLE & THILD


Här kommer igen ett litet skönhetstips. Min hy blir ofta väldigt torr i ansiktet när vintern kommer och det blir kallare och luften torrare. Detta år blev jag extremt torr och kände riktigt hur det stramade på kinderna och på kindbenen. Tycker att jag har helt bra dag- och nattkrämer under vår- och sommartid, men tydligen var mina krämer inte tillräckligt feta och närande så här till vintern så gick in på Åhlens City och frågade lite tips på krämer. Tjejen som betjänade mig rekommenderade märket Estelle & Thild Stockholm och en kräm som heter Biohydrate, Intense Moisture Night Cream. Har använt nattkrämen i ett par veckor nu och min torra hud är som bortblåst. Estelle & Thild är också ett helt ekologist märke, så borde ju vara bra för huden. Vet inte om krämen säljs i Finland men kollade att åtminstone Kicks här i Sverige säljer krämen så kanske den finns på Kicks i Finland också? Om inte får man den säkert via nätet någonstans.
PS. Mitt gröna marmosljus har inget med inlägget att göra men köpte det igår och tyckte att det var så fint så ljuset fick vara med på bilderna hehe.
Tässä taas pieni kauneusvinkki. Näin talven tullen kun säät viilenevät ja ilma on kuivempaa minun iho muuttuu usein todella kuivaksi. Tämä vuosi ei ollut mikään poikkeus ja tunsin miten varsinkin posket ja poskipäät olivat todella kuivat joten marssin Åhlens Cityyn ja kyselin apua rasvojen suhteen. Minun mielestäni minun kasvonhoitosarja jota käytän muuten (Lily Alexandra Helsinki) on todella hyvä keväällä ja kesällä, mutta nyt tarvitsin ihan selkeästi joten rasvaisempaa ja ravitsevampaa. Myyjä suositteli minulle Estelle & Thild Stockholm-nimistä merkkiä ja rasva nimeltä Biohydrate, Intense Moisture Cream. Olen käyttänyt rasvaa parisen viikkoa ja kuivasta ihosta ei ole enää tietoakaan. Estelle & Thild on täysin ekologinen merkki, joka sekään ei ole huono juttu. En tiedä myydäänkö rasvaa Suomessa, mutta täällä sitä saa ainakin Kicksiltä joten eiköhän sitä saa myös Suomen Kickseistä. Jos ei, niin netin kautta varmaan löytyy.
PS. Marmorikynttilällä ei ole mitään tekemistä tämän postauksen kanssa. Ostin kynttilän eilen ja mielestäni se on niin hieno niin halusin sen vaan mukaan kuvaan hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar