måndag 30 november 2015

NEW BEGINNINGS


Den här hösten har inneburit mycket nytt i mitt liv i och med flytt till ny stad. Då nästan allt annat ändrat (jobb, hem, stad) kändes det som att det också är dags för en bloggförändring. I och med det har jag bestämt mig för att flytta tillbaka till Blogger där jag tidigare hade min blogg. Har också fått förfrågningar om att börja blogga på engelska igen. Eftersom mycket trafik kommer till bloggen via Instagram där jag postar på engelska känns det naturligt att bloggen och Instagram går hand i hand och har samma språk. Kommer att fortsätta blogga på svenska också, så det blir svenska och engelska istället för svenska och finska. Hoppas alla finska läsare hänger med i alla fall och antigen läser engelska texten eller kör språkbad och lär sig svenska på kuppen. Eller så kan man ju helt enkelt strunta i mina inte-så-djupa-texter och kolla bilderna istället haha.

Allt är inte klart ännu här i Blogger, har t.ex inte flyttat över största delen av arkivet från år 2015 då jag bloggat på Autre. Autre vill jag tacka massor för året som gått och önska Autre och framför allt Autres grundare Michelle och Jannike lycka till med allt. Två så otroligt drivna unga tjejer som kommer att gå långt.

Dom här outfit bilderna tog min vän Kajsa då hon var här i helgen. Är klädd (nästan) från topp till tå i danska märket Minimum. Skorna kommer från Sam Edelman, väskan från Lanvin, kjolen och bodyn från Minimum. Har för övrigt en massa bloggmaterial från helgen så mycket bilder på kommande!

This autumn has been all about new beginning for me as I've moved to a new city. I though that as almost everything else (work, home, city) in my life is changing it is also time for a blog change as I am now moving back to Blogger. I have also decided to start blogging in English after I've gotten some requests about it. A lot of traffic to my blog comes also through Instagram these days and as I am posting in English on insta it just fees natural to blog in English as well. I'm continuing writing in Swedish as well. I hope all my Finnish-speaking readers will still join the ride and either read the posts in English, Swedish or just skip my nonsense texts and concentrate on the pics instead heh.

Everything is not ready yet in Blogger, among other things I'm moving the archive from 2015 from Autre. I want to thank Autre a lot from the past year, you've been great to me! I want to especially thank Michelle and Jannike, the founders behind Autre. Two very driven girls that will go far.

These outfit pics, that has nothing to do with the post itself, were taken by my friend Kajsa who visited us for the weekend. I'm wearing Danish brand Minimun from top to toe (almost). The body and skirt comes from Minimum, boots from Sam Edelman and bag from Lanvin.






2 kommentarer:

  1. Fin du e! Vore kul att höra om ditt nya jobb, vad gör du på dagarna? Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Linda <3

    Hittills har jag faktiskt tagit flytten till Stockholm som en möjlighet att fundera på vad jag vill göra karriärmässigt som nästa steg. Sällan får man en chans att stanna upp och det senaste året har varit väldigt hetsigt för mig på jobbfronten så kände att det var dags att stanna upp och känna efter. Vill att mitt nästa jobb verkligen skall vara ett steg i rätt riktning och därför har jag också tackat nej till jobb jag skulle fått här. Nu har jag väldigt intressanta grejer på gång så vet möjligtvis redan innan jul vilket steg min karriär tar som nästa. :)

    SvaraRadera