söndag 29 november 2015

WARM AND FLUFFY


Alltså den här kappan måste vara det skönaste plagg jag äger just nu, i alla fall om jag vill hålla mig varm. Jackan har någon form av thermo foder som gör att man håller sig varm utomhus, men också svettas som en liten gris inomhus. Igår hängde vi hela dagen på stan med Kajsa och kollade in butiker etc. Höll på och få värmeslag i butikerna! Kan ju också ha något att göra med att en lördag nära jul är det ju väldigt mycket människor på stan och i alla butiker också. Min enda shopping igår var från ett så otippat ställe som Kjell & Company haha! Köpte en ny laddare till min systemkamera, för har på något sätt lyckats tappa bort laddaren i flytten. Har alltså fotat med min mini-systemkamera sen vi flyttade hit och fastän jag gillar den också mycket får man nog annan form av djup i bilderna med en riktig systemkamera. 
Förutom shopping hann vi igår med en kaffe med gemensamma vänner och på kvällen åt vi en tremis middag ute med Kajsa och M. Mer bilder från helgen kommer i form av ett snapshot inlägg.
Outfit: jeans H&M, shirt Zara, coat Samsoe Samsoe, beanie & Other Stories, boots Nelly, bag Lanvin
Tämä takki on talven pelastus, niin ihanan lämmmin, ettei tuu kylmä vaikka sää onkin ollut hieman harmaa ja kylmä viimeiset päivät. Vaikka takki onkin tekoturkista, joka ei ehkä lämmitä ihan yhtä paljon kuin aito turkis, on takki silti todella lämmin. Jopa vähän liian lämmin jos ohjelmassa on shoppailua, kuten eilen. Kiertelimme kauppoja Kajsan kanssa koko päivä. Minun ainoa ostos oli niinkin random paikasta kuin Kjell & Company haha. Ostin uuden järjestelmäkameralaturin, koska olen onnistunut hukkaamaan minun laturin muutossa. Olen siis viime aikoina kuvannut ainoastaan minun minijärkkärillä ja vaikka tykkään myös siitä ei sillä kuitenkaan saa samanlaista syvyyttä kuviin kuin kunnon järjestelmäkameralla.
Shoppailun lisäksi ehdimme kahvitella ystävien kanssa eilen ja illalla menimme kolmistaan (minä, kajsa, M) syömään tapaksia ja viinilasilliselle. Lisää kuvia tulossa snapshot postauksen muodossa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar