onsdag 9 december 2015

DUBLIN TIPS


Vet ni vad? Igår blev jag riktigt överraskad då M ringde mig mitt i julshoppingen och meddelade att han just bokat flyg till oss. Bara så där! Vi kommer att åka en lång weekend till Dublin och Irland i januari, härligt! Vi har pratat om att det skulle vara mysigt att åka till Irland eller Skottland. Ingen av oss har varit till Irland och det har länge varit på min "must see"-lista. Planen just nu är att vi kommer att vara en del av tiden i Dublin men tanken är också att vi hyr bil och kör någonstans utanför Dublin. Har t.ex. läst att Wicklow Mountains-området lär ska vara fint. Har en bild i huvudet över Irlands fina landskap och ser mig själv mysa framför brasan i en stuga i ett kargt landskap haha!

Nu vill jag höra alla era tips!! Någon som varit till Dublin eller någonstans utanför Dublin. Vad rekommenderar ni? Vad ska vi skippa?

Guess what? Yesterday when I was Christmas shopping M called me and told me he had a surprise for me. He had booked flights for us to Dublin in January, just like that! We have been talking about that Ireland or Scotland would be a cool place to see and neither of us have been there. Well, now we are going there in about a month. The plan is to spend time in Dublin, but we might also rent a car to see the surroundings, maybe also spend one night in some other place than Dublin. I've read that the Wicklow Mountains-are would be nice. I have this picture in my head of me in the beautiful landscapes of Ireland, sitting in front of an open fire in a small cabin hahaha!

But, back to reality. Now I want to here all your do's and dont's. What to see, what to do, what to skip - hit me!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar