onsdag 2 december 2015

EN FRISK FLÄKT FRÅN THAILAND


Här ser ni en outfit från i söndags då vi besökte Fotografiska. Vi hade just gått över bron från Gamla Stan till Söder och vädret var minst sagt kyligt så har ju lite Rudolf-med-röda-mulen-look över mig här. Som tur är inte min röda näsa det ni ska fokusera på, utan outfiten. En söndag när det är häng och mys på schemat tycker jag om att klä mig i boyfriend jeans. Avslappnat, men snäppet snyggare än att dra ut i mysbyxor.

Nu ska jag dra till matbutiken för att handla inför kvällens middag. Hittade min Thailändska kokbok igår så tänkte försöka mig på lite Thai-mat ikväll. Jag har ju gått all in med julen här. Igår bakades det pepparkakor, julmusiken har dånat i veckor, granen vet ni ju att vi tagit in och igår åt vi julgröt och vörtbröd (svenskarnas jullimpa) till mat så tänkte att kanske M uppskattar lite Thai här emellan allt julstök hehe. Ikväll kommer ju också pappa så kul att satsa lite mer på maten då vi har finbesök.

Outfit: jeans + sweat shirt Zara, coat Massimo Dutti, scarf Acne, boots H&M, bag Proenza Schouler

Here you see an outfit from last Sunday when we were visiting Fotografiska. We had just walked over the bridge from the old town to Södermalm so I have a bit of a Rudolf-the-red-nose-reindeer-look going on here. Fortunately you are not supposed to concentrate on my nose, but on my outfit. On Sundays or chill days in general I like to wear boyfriend jeans. They are so comfy and look better than going out in a pair of sweatpants. 

Now I gotta go as I'm going grocery shopping. I found my Thai cook-book yesterday and thought I'd make some Thai food for dinner tonight. I've gone all in on Christmas things lately; made gingerbread cookies yesterday, been listening to Christmas hits for weeks, have a huge Christmas tree in our living room and yesterday we had Christmas porridge and "vört bröd"  (I've got no idea what that is in English) for dinner, so I think M might appreciate something not so Christmasy for dinner tonight. Dad is also coming here tonight so I want to put some effort in our dinner tonight.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar