torsdag 3 december 2015

PEPPARKAKOR 2015 EDITION


Tadaa, årets pepparkakor är bakade! Då det kommer till pepparkakor har jag två motton; de får gärna vara lite tjöckre så att det nästan blir lite mjuka och sen ska det hellre vara glasyr med pepparkakor än pepparkakor med glasyr. Mina pepparkakor vinner nog inte Årets pepparkaka om tävlingen gäller utseende, men gäller det smak tror jag nog mina pepparkakor slår de supertunna pepparkakorna som man behöver förstoringsglas till för att hitta glasyren hehe. Nästa vecka tänkte jag försöka mig på att laga ett pepparkakshus.

Tadaa, the gingerbreads issue 2015 are here! When it comes to gingerbread the best part is the frosting if you ask me so I prefer to make frosting with gingerbread and not the other way around. That is also why most of my gingerbreads looks like Jennie 5 years would have made them. They wouldn't probably win in a beauty contest, but if it was a contest about taste I think they would beat the super thin crunchy ones with you need a magnifying glass to see the frosting.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar