tisdag 1 december 2015

THE CHRISTMAS COUNTDOWN HAS BEGUN


Genast jag såg den här julkalendern visste jag att jag måste ha den. Jag menar vilken kalender kan vara bättre för mig än en med olika chokladkonfekter varje dag och dessutom luckor som 5 1/2 och 21 1/2. Skulle inte kunnat komma på en bättre kalender själv haha! Att designen dessutom är snygg och passar hemma hos oss är ju inte heller så pjåkigt.

The moment I saw this Christmas calendar in our grocery store I knew I had to get it. I mean it looks like something I could have come up with myself with numbers like 5 1/2 or 21 1/2, I like their thinking! And with big pieces of confectionery every day (well two some days). That I like the design and that it looks good on our table is just another plus.


6 kommentarer:

  1. Åå vad härligt! Vad är det för märke på kalendern? :D

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Tycker den är så snygg att ha framme också :) Märket är ett danskt brand som heter Simply Chocolate. Hörde av min vän Kajsa som var här över helgen att den ska finnas i Finland också, kan kolla med henne i vilken butik hon sett den. :)

    SvaraRadera
  3. Såg den i en K-Supermarket (Manhattan i Åbo) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah tack Kajsa, du sparade mig några tangentslag då jag inte behövde fråga dig först :D

      Radera
  4. Å stor e den å! :) Kul med "halv-dagarna"!
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, inga små mjölkchokladbitar i luckorna här, utan ordentliga konfekter varje dag :D Och halv-dagarna passar perfekt om man råkar få chokladsug både på morgonen OCH på kvällen ;)

      Radera