måndag 25 januari 2016

FABRIQUE


Som jag nämnt tidigare kryllar ju gamla stan där vi bor av mysiga caféer. Nu då vi bott här en tid börjar jag ha någorlunda koll på utbudet vilket också leder till att favoriterna börjar ta form. En solklar favorit är Fabrique som ligger vid Schönfeltds gränd. Älskar inredning där man blandar gamla saker med fräscht vitt kakel. Doften då man går förbi bageriet/caféet är så lockande att det är svårt att bara gå förbi. Igår blev det kanelbulle för min del och den var så god att jag på allvar funderade hur grisig jag är om jag köper en till och äter den med på en gång.

As I've mentioned before there are lots of super cozy cafés in Gamla stan where we live. Now when we've been here for a while I'm starting to have a quite good picture of the my favorites. One of them is definitely Fabrique which you'll find on Schönefeldts gränd. It's both a bakery and a café and the smell when you walk past it is so tempting you just have to go in. I love the interior with old things mixed with white brick walls. Yesterday I had a cinnamon bun and it was so delicious I was tempted to buy another one but tried to behave..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar