onsdag 6 januari 2016

ICE COLD HELSINKI


Helsingfors är verkligen iskallt just nu. Samtidigt är naturen så vacker då varmare ånga stiger från havet så måste gå ut och fota lite trots att jag höll på och förfrysa fingrarna av mig då jag fotade. Skulle ha velat fota så mycket mera men i det skedet fingrarna inte mera löd mig för att trycka på kamerans avtryckare insåg jag att det är dags att gå in. Några bilder hann jag som tur iallafall ta. Hade ju inte räknat med den här kylan då vi åkte från ett Stockholm med typ 7 plus grader så är inte riktigt förberedd på en Sibirisk vinter med mina tunna läderhandskar, stuprörsjeans och klänningar. På fredag åker vi tillbaka till Stockholm, får se om vi får frysa lika mycket där.

Helsinki is really freezing cold at the moment. At the same time the nature looks spectacular as warmer air is rising from the sea. I wanted to go out and shoot some pics but didn't get too many as my fingers just didn't take orders anymore so a bit hard to use a camera and change settings. When we left Stockholm it was about + 7 degrees so wasn't quite prepared for this Siberian winter. On Friday we are going back to Stockholm, let's see if it's warmer there or if we're going to continue freezing our butts of. Well, at least I can dress properly there with all my Michelin coats and thermo underwear heh.




2 kommentarer: